מהו תמ״א 38 תיקון 3

מהו תמ״א 38 תיקון 3
תמ"א 38 תיקון 3, או תמ"א 38\3 כפי שהתיקון מכונה, נועד לעודד תוכניות של תמ"א 38 לחיזוק מבנים, באמצעות מספר תיקונים לתמ"א 38.

הנה כמה מהנקודות החשובות בתיקון:

– כעת ניתן לאפשר תוספת של 2.5 קומות למבנים קיימים, במקום קומה וחצי כפי שהיה נהוג עד כה.

– הזכויות מכוח תמ"א 38 יהיו בנוסף לזכויות הקיימות במקום עפ"י תוכניות מקומיות, כך שאם יוחלט להרוס את הבניין הקיים ולבנות תחתיו בניין חדש, הרי שהיזם לא יפסיד את הזכויות עפ"י תמ"א 38.

– בקומת הגג יהיה ניתן לבנות עד 50% משטח גג הבניין – עיקרון זה מביא לידי פטור ממס שבח גם על בנייה על הגג ומגדיל את הכדאיות של תמ"א 38.

– לפי תמ"א 38 תיקון 3 יינתנו הקלות משמעותיות בנוגע לקווי הבניין המורחב מכוח הוראות תמ"א 38.

– על הגג ניתן לבנות דירות כיחידות נפרדות ולא להגביל את הבנייה לדירות דופלקס.

– ניוד זכויות מקומת העמודים נמפולשת לקומת הגג.

סקירה משפטית קצרה על תמ״א 38
על מנת ליישם את תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה – הידועה בשמה: תמ"א 38 – נדרשה הממשלה לבצע מספר רפורמות בחוקים שונים. תמ"א 38 באה לאוויר העולם לפני מספר שנים אך עמדה כאבן שאין לה הופכין עקב חסמים שונים, חלקם נגעו לחוק המקרקעין והרוב הנדרש לצורך ביצוע החיזוק והבנייה, חלקם לנטל המיסים שהיה מוטל על מבצעי העסקה וחלקם לחסמים בירוקרטים טכניים כאלה ואחרים.

חברת איתנים – בניה וחיזוק מבנים בע"מ, לקחה על עצמה כמטרה לפעול ולהתמקצע בתחום תמ"א 38 כחברה שעיקר עיסוקה בחיזוק מבנים ושיפור איכות חיי הדיירים והסביבה. החברה שואפת לשלמות בשירות, באיכות ובמצוינות. מעבר לכך, חברת איתנים מתנהלת בשקיפות מוחלטת מול הדיירים ובעלי הנכסים ומעסיקה את טובי המהנדסים והאדריכלים בענף הבניה, החיזוק והעיבוי.

כתבות ומאמרים נוספים:

מהו תמ״א 38 תיקון 3

מהו תמ״א 38 תיקון 3תמ"א 38 תיקון 3, או תמ"א 38\3 כפי שהתיקון מכונה, נועד לעודד תוכניות של תמ"א 38 לחיזוק מבנים, באמצעות מספר תיקונים

אתם פה? כנראה שכבר שמעתם על
פרוייקט התחדשות עירונית

בדקו עכשיו אם בניין המגורים שלכם זכאי ליהנות מפרויקט פינוי בינוי